Grote kans dat jouw bedrijf, jouw concurrentie of jouw producten op dit moment online worden besproken. In Nederland wordt er veel besproken op Facebook en Twitter, maar ook op duizenden nieuwssites, blogs en fora. Veel van die gesprekken vinden publiekelijk plaats en kunnen worden geindexeerd door social media monitoring bedrijven. Gelukkig ook maar, want duizenden platformen handmatig iedere dag controlen is praktisch onmogelijk.

Gelukkig zijn er verschillende social media monitoring software leveranciers op de markt die de publieke gesprekken op duizenden verschillende bronnen bijna real time indexeren en beschikbaar voor je maken. Met behulp van goede zoekopdrachten en scherpe analyses is het mogelijk om op de conversaties in te zoomen en daar waar nodig het gesprek aan te gaan.

Playcept heeft ervaring met het monitoren van grotere merken in Nederland voor merkbewaking, marketing campagne metingen of het herkennen van prospects. In een gevorderd stadium kan social media monitoring ook worden ingezet voor marktonderzoek, innovatie of voor het afstemmen van productaanbod op de markt.

Je bewaakt je merk en haalt tevens interessante inzichten naar boven waarop je vaker beslissingen zal gaan maken.

Vraag Indicatie

Start met social media monitoring

Met 1 dag in de maand kun je al op weg zijn met social media monitoring.
Vraag Indicatie

Actieve monitoring

Blijf ten alle tijden op de hoogte hoe men online over je merk, producten of diensten praat. Playcept stelt zoekopdrachten in op de social media monitor die je merk 24/7 in de gaten houd op publieke berichten in blogs, fora, nieuwssites en sociale netwerken. Playcept stelt een minimum en een maximum waarde voor het aantal berichten in per onderwerp dat je wil volgen. Als er spontaan meer of minder over je merk op competitie wordt gesproken dan normaal, dan krijg je binnen enkele minuten een mail waarop je kan handelen.

Periodieke rapportage

Praktisch ieder merk wordt online besproken, vaak op dagelijkse basis. Door terug te kijken op periodes ontdek je trends die je online succes bepalen. Ontdek op welke plekken je veel negatief wordt besproken, ontdek welke auteurs het meest over je spreken, en hoe jouw share of voice zich verhoudt tot de concurrentie. Zijn er invloedrijke auteurs waar ik nog niet vanaf wist? Allemaal vragen die beantwoord kunnen worden in de periodieke rapportage social media monitoring. Social media monitoring geeft je inzicht en helpt je om beslissingen te maken voor investeringen online met effect.

Webcare inrichten

Voor een ieder die luistert komt er een moment waarop je graag wil reageren op berichten over je merk of in je branche. Denk aan het wegnemen van onduidelijkheden, het corrigeren van onwaarheden of gewoonweg helpen bij vragen waaruit leads kunnen ontstaan. Om de berichten over de vele platformen te managen is een goede inrichten van je webcare essentieel.