Facebook marketing is interactief spel tussen jouw bedrijf en jouw doelgroep. Je hebt een pagina ingericht en je zet geregeld Facebook updates online. En nu? Je wil niet alleen dat fans zich met je updates liken, je wil ook concrete resultaten buiten Facebook. Denk aan nieuwe inschrijvingen op de nieuwsbrief of extra bestellingen in je webwinkel.

Playcept bedenkt en ontwikkelt Facebook campagnes van kleinschalig snackcontent tot volledig interactieve brandutilities.

Facebook tab ontwikkeling

Playcept ontwikkelt Facebook landingspagina’s. Dit zijn applicaties die in je Facebook bedrijfspagina kunnen worden geplaatst. Playcept ontwikkelt dit op maat of maakt gebruik van Facebook campagne tools zoals Shortstack. Veel voorkomende campagnes dynamieken:
  • Beschikbaar maken van verdiepende content
  • Inzend- & stemacties met foto/video
  • Landingspagina voor producten uit de webshop
  • Accepteren inschrijvingen nieuwsbrief
  • en meer…
02-page-landing

Breng fans op de hoogte met een status update

facebook-share-example
Maak een Facebook update zodat de fans snel op de hoogte zijn van de Facebook actie. Facebook ondersteunt geen tabs op mobiel. Maak je gebruik van mobiel, dan opent de campagne zich buiten Facebook in een volledig scherm. Maak je gebruik van desktop, dan blijf je netjes binnen de Facebook omgeving.

Promoot je actie onder je doelgroep

Je hebt een Facebook campagne ontwikkelt, je plaatst een update die je fans kunnen zien en dan? Je kunt andere media gebruiken waar je invloed op hebt. Denk aan het versturen van een mailing, het aanpassen van je email footer en de campagne vermelden op de website. Maar naast het inzetten van de eigen middelen is het verstandig om bereik in te kopen op Facebook zodat je campagne door de doelgroep wordt gezien. Playcept helpt om een succesvolle advertentiecampagne op te zetten op Facebook. Kies je doelgroep slim, zet verschillende advertentievarianten op en optimaliseer de advertenties voor conversie.
Facebook adverteren