Dat de wereld in een snel tempo verandert vertellen we elkaar allemaal. Maar een goede kijk op wat al die veranderingen nu precies inhouden voor de manier waarop wij zaken doen zie je niet vaak. Salesforce heeft een poging gedaan en visualiseert hoe je vandaag de dag om kan gaan met de ‘nieuwe klant’.
Natuurlijk zit er veel product placement in verwerkt van Salesforce, maar als we de kern eruit halen staan er een aantal thema’s centraal:
Voor veel MKB’ers zijn de oplossingen van Salesforce voorlopig nog een prijzige instapper, maar voor de verschillende onderdelen die Salesforce aanbiedt zijn ook goedkopere, gratis of opensource alternatieven die het overwegen waard zijn. Denk aan het luisteren online met Coosto of Finchline, het opzetten van een CRM systeem met Nimble, het maken van een website met WordPress, het versturen van een nieuwsbrief met MailChimp, het houden van een Facebook contest met Shortstack. Allemaal goede opties om laagdrempelig in contact te blijven met de ‘nieuwe klant’.
Geef een reactie